Friday, November 28, 2014

13 sins (2014)


http://www.imdb.com/title/tt2059171/

Tanpa membaca review dan sinopsis terlebih dahulu,saya telah dengan selambanya memperjudikan diri saya utk menonton filem ini.tanpa sebarang klue,ceritanya tentang apa,boleh saya katakan disini filem ini worth a shot.masih consider filem bajet rendah,ternyata filem ini berjaya memberi surprise yg besar utk saya.

Sinopsis ringkas
Filem ini menceritakan seorang pemuda mat salih yg bakal melangsungkan perkahwinan dengan seorang wanita berkulit gelap telah dibuang kerja gara gara satu kesalahan kecil.beban kewangan yang melampau dengan menyara adiknya yang cacat mental dan ayah yg nyanyuk dan perkauman membuatkan dia menerima satu cabaran berbentuk 'game' yang bakal menyaksikan beliau jika berjaya menghabiskan permainan tersebut bakal bergelar jutawan.akan tetapi permainan yang bakal dimainkan oleh beliau bukan lah sebarang permainan.permainan itu jugak bakal memerangkap beliau dan membuatkan beliau menjadi kejam sekejamnya jika inginkan permainan terus dimainkan.
Terus terang saya katakan film dr australia ini sgt baik dr segala segi.ada jugak adegan2 yg bakal menutup mata.endingnya walau pun predictable tetapi masih menghiburkan.harus diingat ianya bkan utk tontonan penonton cilik disebabkan adegan2 'evil' nya.

SKOR: 8.5/10 

 Kain Kapan

1 comment:

http://twone2121.blogspot.com/ said...

ni remake film thai rasa, tajuk lebih kurang sama