Sunday, November 2, 2014

Feed (2005)


http://www.imdb.com/title/tt0445965/

Antara filem "disturbing" tanpa darah yang saya minati.diarahkan oleh Brett Leonard, yang kali terakhir menyaksikan beliau mengadaptasi buku komik "Man-Thing".Filem ini dengan jelas memberitahu sesebuah filem yang mahu dikategorikan sebagai "disturbing" tidak memerlukan percikan darah yang melampau.hanya dengan melontarkan muntah dan lemak dari badan manusia sudah cukup membuatkan kita berasa sangat mual dan geli.mual dan geli!itulah yang dirasai tatkala saya menikmati filem ini.

Plot filem ini dimulakan dengan Phillip,seorang polis jenayah internet Australia yang menjadi obses untuk membuktikan bahawa ada sesuatu yang jahat pada sebuah laman web yang menunjukkan seorang wanita gemuk dipaksa makan oleh seseorang.Pencariannya itu mengheret dia ke dalam subkultur "fetishistic" dan membawanya kepada pemilik laman web tersebut Michael Carter, seorang pemuda yang jelas terganggu dengan masa lalu misteri.Phillip menjejaki Michael hingga ke Amerika dan mendapati dirinya bukan sahaja berhadapan dengan kes yang aneh  malahan berhadapan juga dengan kebenaran yang sangat hodoh tentang hasrat dirinya sendiri.

Terus terang saya mengatakan filem ini bagi saya mudah dihadam seperti kita menghadam filem seperti Martyrs,High tension,Inside dan sebagainya.jalan cerita yang mudah difahami.satu kriteria yang sangat ketara lemahnya ialah skrip filem ini sendiri.tiada kata kata 'indah' yang membolehkan "Addicters" sekalian untuk "quote".jadi

saya memberi petikan dari saya sendiri "ARE YOU HUNGRY"...
Rating jujur 3.5/5
Selamat mencuba!!

SKOR : 7/10

 Kain Kapan

No comments: