Saturday, October 15, 2016

Inferno (2016)

Pengarah: Ron Howard
Pelakon: Tom Hanks, Felicity Jones, Omar Sy, Ben Foster, Irrfan Khan, Sidse Babett Knudsen
Tarikh tayang: 13 Oktober 2016
Pengedar: Sony Pictures
IMDBwww.imdb.com/title/tt3062096/

Ulasan:

Inferno filem yang diadaptasi dari buku phenomenal karya Dan Brown dengan judul yang sama dan sekaligus menjadi sekuel kedua dari The Da Vinci Code ini boleh dikatakan "awesome and fantastic"... And the twist.. I really love it!

Tadinya saya beranggapan filem yang diadaptasi dari novel keempat dari siri Robert Langdon karya Dan Brown ini bakalan basi dan datat, tapi ternyata lagi-lagi sang pengarah Ron Howard berjaya menyajikan tontonan yang woow.

Apalagi style penggarapan ala Ron Howard dari filem pertama (The Da Vinci Code) hingga ke filem kedua (Angels & Demons) itu berasa sangat kental banget dan semakin mengalami peningkatan, terutama cara penyajian dalam memecahkan misteri satu ke misteri lainnya itu keren banget dah di filem ketiga dari siri Robert Langdon ini.

Petualangan dan misteri dijadikan satu menjadi tontonan yang keren dan tentunya di baluti dengan ketegangan yang cukup memicu emosi, penonton lagi-lagi akan dibawa oleh Ron Howard menikmati filem sambil belajar misteri sejarah ala Robert Langdon.

Intinya filem ini sangat cocok buat kalian yang gemarkan genre misteri thriller! Dan kalian akan dilarutkan dalam satu twist ke twist lainnya hingga misteri terjawab!

Recomended banget dah nih film Inferno!!

Skor: 8.7/10

Ilham Satria Zaslavski

No comments: