Tuesday, August 25, 2015

Absolutely Anything (2015)

Pengarah: Terry Jones
Pelakon: Kate Beckinsale, Robin Williams, Simon Pegg
Tarikh tayang: 20 Ogos 2015
Pengedar: Rainfilm Sdn Bhd
IMDB: www.imdb.com/title/tt1727770/

Ulasan

Apa yang saya suka :
1. Ada nama besar di dalam arena siri TV komedi UK seperti Joanna Lumley (Patsy Stone, Ab Fab), Meera Syal (Smeeta Smitten, Goodness Gracious Me), Sanjeev Bhaskar (Sanjeev Kumar, The Kumars) dan tak perlu di sebut tapi kebanyakan orang tahu iaitu Monty Python.
2. Ada babak-babak yang 'poking fun' politik Amerika dan stereotype orang Australia. Lawak kalau anda tahu kisah politik Amerika dan biasa dengan stereotype orang Australia.
3. Watak Kate Beckinsale tak mencabar langsung. Kadang-kadang mukanya macam malas berlakon. Mungkin tiada 'chemistry' yang kuat dengan Simon Pegg.
4. Terry Jones mengambil masa lebih 20 tahun untuk menulis skrip ini. Tidak dapat tidak, ada terasa aura 'Monty Python' di dalam filem ni. Tak gua tak kisah sebab gua memang suka 'Monty Python'!
5. Kapal angkasa 'The Hitchhiker's Guide To The Galaxy' lagi lawa rasanya.

Apa yang saya tak suka :
Ini merupakan filem terakhir Robin Williams yang ditayangkan. Serious, babak akhir bikin gua menangis mengenangkan ironi kisah kehidupan Robin Williams yang diterjemahkan ke dalam babak tersebut. Tipulah kalau takde yang sebak! Mak ko hijau! Disebabkan saya peminat Simon Pegg dan Monty Python, saya bagi 3 bintang.

SKOR: 6/10

Shorty Traveler

No comments: