Sunday, July 27, 2008

Death Proof (2007)

Cerita sidekick Planet Terror yang patutnya disiarkan secara beriringan (2 in 1) kat wayang-wayang tapi nampaknya tak berapa popular cara begini sebabnya panjang sangat. Anyway, kat Australia ni berjaya pulak dibuat begitu. Anyway term Death Proof ni telah berjaya aku guna masa naik kereta dengan member aku. Dia kata sekarang aku nak speed. Aku jawab, well, as long as this car is death proof! Heheheh... Scene paling brutal ialah masa kereta death proof ni langgar secara head on dengan mangsanya. Memang kena ulang tayang beberapa kali. Otherwise, cerita agak lembab dibandingkan dengan kembarnya Planet Terror.

Skor: 7/10

3 comments:

tumpanglalu said...

bg aku death proof lg baik dr planet terror sbb planet terror nmpk a bit merapu. scene head on tu mmg brutal. aksi lap dance buat aku teruja. gaya percakapan sydney tamiia poitier buat aku rasa nak tackle dia. dan paling terbaek adalah aksi zoe bell. blakon sbg diri sendri dan lakonkan stunt sendri adalah terbaek!

zulazahari said...

Ending cerita nie macam sial....ending yg paling menyampah dlm banyak2 filem.

eddeved said...

errr...pengajaran citer ni, jangan zalimi pompuan sebab pompuan sekarang...arrrrggghhhh!!! sebenarnya filem ni dibuat ala "grindhouse" - terminologi panggung wayang gambar kelas C tahun 70/80an yang buat dua tiga filem sekali main dengan harga satu tiket...tak silap aku dulu kat Malaysia pun banyak pawagam macam nih...yang tayang filem-filem indie, filem-filem sexploitation, citer seram tahap sadiss tak censored...